فایل ارتباط سطوح انگیزه یادگیری بالینی و تامین نیازهای اساسی روانی در دانشجویان پرستاری
شرح مختصر: پرستاری رشته ای مستقل و شاخه ای از علوم پزشکی است که دانش آموختگان آن به عنوان عضوی از تیم سلامت در عرصه های مختلف مربوط به آن به ارائه خدمات میپردازند(1)در آموزش این حرفه پویا و کاربردی ، مجموعه ای از علوم تئوری و فعالیتهای عملی، مهارت ، خلاقیت و تجربه به کار گرفته می شود(2).بخش مهمی از آموزش پرستاری را آموزش بالینی تشکیل میدهد.در واقع آموزش بالینی از اجزاء اصلی و حیاتی برنامه پرستاری است و به عنوان قلب آموزش پرستاری و مرحله تکامل حرفه ای شناخته شده است(3).کارآموزی در بالین به عنوان یک نوآوری در ساختار آموزشی پرستاری با هدف ارتقاء کیفیت آموزش پرستاری و ارائهخدمات بالینی و فراهم نمودن زمینه جامعه نگری و جامع نگری در پرستاری در سال 1371 به اجرا در آمد(1).در این مرحله فرد با یادگیری فعالیتهای بالینی،تجارب عینی لازم را کسب مینماید و فرصتی برای دانشجو فراهم میشود تا دانش نظری خود را به مهارتهای ذهنی، حرکتی و اجتماعی که لازمه مراقبت از بیمار میباشد، تبدیل کند
1-1 مقدمه ( بیان مسئله ) …………………………………..……………………….1
2-1 اهداف پژوهش(هدف کلی و اهداف ویژه)…………………………………………9
3-1 سوالات پژوهش یا فرضیه ها……………………………………………………10
4-1 پیش فرض ………………………………………………………………….10
5-1 تعاریف نظری واژه ها …………………………………………………………11
6-1 تعاریف عملی واژه ها …………………………………………………………11
7-1 محدودیت های پژوهش …………….…………………………………………12
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
1-2 چهارچوب پژوهش …………………………………………………………...14
2-2 مروری بر مطالعات انجام شده…………………………………...………………30
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 نوع پژوهش …………………………………………………………………47
2-3 جامعه پژوهش ……………………………………………………………….48
3-3 روش نمونه گیری .……………………………………………….....….........48
4-3 مشخصات واحدهای مورد پژوهش………………………………………….……48
5-3 محیط پژوهش ………………………………..………………………………48
6-3 ابزار و روش گردآوری اطلاعات…………………………………………………49
7-3 تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار………………………….………………………50
8-3 روش تجزیه وتحلیل داده ها …………………….…….…………………………51
9-3 ملاحضات اخلاقی.…………………………………………….……………..52
فصل چهارم: نتایج تحقیق
1-4 نتایج پژوهش.................................. ..................................................................53
2-4 جداول و نمودارها.………………………………….…………………………. 54
فصل پنجم: بحث و بررسی یافته ها
1-5 بحث و تفسیر نتایج پژوهش.…………………………………………………….. 91
2-5 نتیجه گیری نهایی. ……………………………………………………………..105
3-5 کاربرد یافته ها و پیشنهادات برای پژوهش های قبلی ………………………………….108
منابع و ماخذ
- فهرست منابع…………………………………………………………………..110
- پیوست ها……………………………………………………………………...
- چکیده انگلیسی…………………………………………………………………
تعداد مشاهده: 5266 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 130
حجم فایل:3,895 کیلوبایت